
Sâmbătă, 24 septembrie, 70 de „bătrâne doamne pe patru roți” (Ford, Buick, Mercedes, Volvo, Fiat, dar şi diferite modele de Dacia) și-au trăit a doua tinerețe pe șoselele românești. Este vorba despre ultima etapă a Campionatului Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice organizat de R.C.R. (Retromobil Club România), „Raliul Memorial Giurgiu 1904”.
Eveniment cu o mare tradiție, raliul păstrează vie memoria pionierilor automobilismului românesc care, în 25 septembrie 1904, s-au întrecut într-o cursă pe ruta București-Giurgiu-București.
Retromobil Club România organizează, pentru a XVIII-a oară, acest raliu, primele ediții fiind organizate de A.C.R. în anii 80. Traseul ediției din acest an a măsurt cca. 151 km și a inclus patru probe speciale. Startul (din minut in minut) a fost programat începand cu ora 10.00 la Bucuresti Mall, sosirea primului echipaj la Giurgiu având loc la ora 15.00 (Restaurant Perla). Pe lângă clasamentele alcătuite după vechime, la ediția din acest an a fost acordată și „Cupa Dacia Clasic”.
Veterana competiției a fost un Ford A Roadster din 1931, pilotat de echipajul Nicu Tătăranu / Cristian Tudorache, pe când cea mai „tinerică” a fost Mini Coopper-ul fabricat în 1991,( Dragoș Voinea /Claudiu Molea ), care a participat în afara concursului.
Text: Oana Călin
Foto: Cătălina Sfetcu (www.giurgiu-net.ro)